background

Zgodovina blagovne znamke Eternit.

  1. Od ideje do globalnega uspeha.

    1894

    Leta 1894 se je Avstrijcu Ludwigu Hatschek porodila ideja o izdelku, ki je dodobra spremenil gradbeno industrijo. Izumil je gradbeni material, ki je bil lažji od opeke, cenejši od skrilavca in boljši od pločevine. Posebno kombinacijo vlaken, cementa, celuloze, zraka in vode, je poimenoval "Eternit". Ime izvira iz latinske besede aeternitas (neminljivost, večnost). Zaradi posebnih fizikalnih lastnosti so Eternitovi izdelki izredno odporni proti zmrzali, negorljivi ter vsestransko uporabni.

  2. Prvi svetovni industrijsko izdelani gradbeni materiali - iz Avstrije za cel svet.

    1901

    Junija leta 1901 je Ludwig Hatschek prijavil svoj proizvodni patent, ki je pridobil svetovni sloves in mednarodni uspeh ter povzročil ustanovitev številnih novih tovarn v evropskih državah, v Rusiji in drugod po svetu.

    ''Gradbeni boom'' v šestdesetih letih je doprinesel k številnim Eternitovim referencam ter novi gradbeni material povišal v kultni material. O uspešni Eternitovi zgodbi pričajo številni svetovno znani objekti po vsem svetu.

  3. Slovenska vlaknocementna zgodba

    1919

    Zgodba o materialu iz Anhovega, ki leži v neposredni bližini reke Soče in italijanske meje, sega v začetek prejšnjega stoletja, ko je domačin Ivan Nibrant pri kuhanju apna odkril neznani prah izjemnih veznih lastnosti. Povezal se je s splitskim podjetnikom Emilom Stockom, ki je leta 1919 začel graditi cementarno v Anhovem.

  4. Začetek slovenske proizvodnje

    1921

    Proizvodnja azbestcementnih plošč in cevi je stekla leta 1921. V istem obdobju so v Avstriji, Italiji, Franciji, Nemčiji, Grčiji, Turčiji, na Češkem, Hrvaškem in drugod po Evropi ter v Ameriki in na Bližnjem vzhodu že obratovale tovarne s tovrstno proizvodnjo. Poleg tega se je ta surovina v Sloveniji in po svetu uporabljala tudi za druge proizvode.

  5. Anhovski izdelki

    1967

    V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je tovarna z imenom Cement Anhovo (od 1967 naprej z imenom Salonit Anhovo d.d.) dosegla eno izmed največjih stopenj razvoja. Na prelomu v osemdeseta leta je bilo v njej zaposlenih preko 2600 delavcev, izdelali so več kot milijon ton cementa in izdelkov iz azbestcementa. Povprečna letna proizvodnja azbestcementnih plošč in cevi je znašala okrog 130.000 ton. Pretežni del izdelkov, okrog 80 % je bilo prodanih v izvozu in na trgih republik takratne SFR Jugoslavije. Tovarna je dajala ljudem reden zaslužek, štipendije, stanovanja, bogatila je družbeno življenje.

  6. Nova tehnologija in novo podjetje

    1998

    Konec leta 1996 je Salonit Anhovo skladno z Zakonom o prepovedi proizvodnje in prometa z azbestnimi izdelki proizvodnjo azbestcementnih plošč in cevi ukinil. Začela se je intenzivna sanacija njenih posledic. Azbestcementna proizvodnja se je tako uspešno nadomestila z okolju prijazno proizvodnjo vlaknocementnih izdelkov, ki je konec leta 1998 stekla v novoustanovljenem podjetju Esal d.o.o..

  7. Sprememba lastništva

    2014

    Od leta 2014 je slovenska družba v stoodstotni švicarski lasti. Skupaj s sestrskima družbama Eternit Österreich GmbH iz Avstrije in Eternit (Schweiz) AG iz Švice postane članica FibreCem Holdinga AG, švicarskega podjetnika Bernharda Alpstaega.

  8. Povezovanje s skupino

    2016

    Leta 2016 se skupina FibreCem Holding AG preimenuje v skupino Swisspearl Group AG.

  9. Preimenovanje podjetja

    2017

    V začetku marca 2017 se podjetje preimenuje v Eternit Slovenija d.o.o.. S spremembo imena želi podjetje okrepiti medsebojno sodelovanje znotraj skupine Swisspearl, hkrati pa povečati prepoznavnost na slovenskem in mednarodnih trgih, saj je blagovna znamka Eternit sinonim za moderen in vzdržljiv material – vlaknocement.

  10. 2021

    Vsi izdelki za streho, fasado in vrt, ki jih proizvaja in trži podjetje Eternit Slovenija, se na trgu od januarja 2021 pojavljajo pod enotno blagovno znamko Swisspearl.